מרכז טיפולים ארצי
אתר הבית של הסיביטיסטים בישראל !
צור קשר

הטיפולים שלנו

ביו פידבק
ביו- פידבק (בעברית, משוב ביולוגי) משלים את הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי ( CBT )
טיפול בילדים וטיפול הורה - ילד (CBT לילדים, גילאי 6-15)
הילדים הם הדבר היקר לנו ביותר. התמודדות עם ילד חרד זו משימה לא פשוטה ובזמן שהם חווים פחד אנחנו רק רוצים לעזור
פחד טיסה, מעליות
האם אפשר לטפל בחרדות כאלו ? חד משמעית, כן! פוביות ספציפיות אלו אינן מבוססות על מציאות, אלא על פחדים הנובעים מת
תקשורת אפקטיבית ועבודה על אסרטיביות
אסרטיביות הוא כלי המאפשר לנו להיות אמיתיים עם עצמנו והסובבים אותנו, היא מאפשרת לנו להציג בצורה יעילה את מה שחש
תחושת תקיעות וערך עצמי נמוך
מרבית בני האדם בחברה המערבית מרגישים לעיתים שהם תקועים במקום ושדברים לא מתקדמים בקצב שהיינו רוצים. לעתים, הם א
חרדת ביצוע (חרדת מבחנים)
חרדת בחינות מתבטאת פעמים רבות כ בלאק-אאוט; מן תחושה שהכל ריק ונשכח ברגע האמת. זוהי חרדה ספציפית המשתייכת לפובי
טיפול בחרדה
המושג חרדה נשמע בכל פינה. לסדר את האוזן – חרדה היא הפחד מהפחד. היא יכולה להיות מוכללת וספציפית. למעשה, ישנם סו
חרדת בריאות, כולל פחד ממחטים
אחת החרדות השכיחות בעולם והיא כוללת פחד ממחטים, בדיקות ורופאים. הפוביה הזו מתבטאת גם כחשש שמה יגלו אצלי או אצל
טיפול בתחושות דיכדוך ודיכאון (קל עד בינוני)
דיכאון הוא מצב שאפשר לצאת ממנו ולהשתלט עליו ושוב לחזור לנהל חיים תקינים ומלאים. שיטת הטיפול WinCBT אפקטיבית בט
טיפול בהתקפי פאניקה
פאניקה היא חרדה המגיעה בגל עצום, מתפוגגת ולבסוף נעלמת, אך לא זה מה שמייחד אותה. הדבר המאפיין את התקף הפאניקה י
חרדה חברתית, כולל פחד במה, fear of dating ועוד
הסיבה העיקרית לאומללות בעולם היא חרדה חברתית. היא המקור הראשון במעלה לתחושת חוסר שביעות הרצון והיא אפילו מוגדר
התמכרות למסכים ושינוי הרגלים
ישנם סוגים שונים של התמכרויות. כשמדברים בציבור על התמכרות המחשבה הראשונה שעולה עוסקת בהתמכרות לחומרים כמו סמים
שנים של מצויינות
0 +

מה זה WinCBT ?

WinCBT היא גישה טיפולית שפותחה על בסיס שיטת CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי. ה CBT היא שיטת הטיפול הנחקרת והמוכחת מחקרית ביותר בעולם לטיפול במגוון רחב של הפרעות נפשיות. ההבנה שכלי ה CBT יכולים לסייע בעצם לכל אחד הושגה כבר בראשית שנות ה-80 של המאה הקודמת. מכאן נולד תחום הטיפול בעצימות נמוכה וממנו התפתחה גישת ה WinCBT ונפתח מסלול הכשרה למטפלי CBT בעצימות נמוכה במכללה האקדמית בוינגייט.

WinCBT במספרים

מטפלים
0 +
ישובים בישראל
0 +
שעות טיפול
0 +
מטופלים מרוצים
0 +

מאמרים אחרונים

Почувствуйте себя хорошо с простыми инструментами

-Скажите, я правильно понимаю, Вы боитесь высказывать свое мнение? -Да, верно. -Представьте, что Вы обрели уверенность в себе. Что бы вы почувствовали? -Огромное облегчение. -И как бы это повлияло на Вашу жизнь и работу? -Я бы смогла попросить прибавку к зарплате. Или вообще сменить работу. – И какой бы могла быть ваша новая работа? –…

מטפלים

המטפלים שלנו נמצאים בכל מקום, בזום ובקליניקות ברחבי הארץ, כולם בוגרי המסלול ללימודי CBT בעצימות נמוכה של המכללה האקדמית וינגייט, שעברו התמחות ומאחוריהם שעות רבות של טיפול קוגניטיבי, התנהגותי.

אוסנת הרמן

עיר: אמירים

אוסנת הרמן

עיר: אמירים

גל אלטר

עיר: הר אדר

אלינה פרלמן Эллина Перельман

עיר: נתניה Нетания

לרה סוזין

עיר: אשדוד

gili peleg

גילי פלג

עיר: תל אביב - יפו

עדי אוחנה 2

עדי אוחנה שורק

עיר: אבן יהודה

גיל ששון

גיל ששון

עיר: כפר יונה

אבישג מלחי

אבישג מלחי

עיר: שמשית (עמק יזרעאל)

ימית יולזרי

ימית יולזרי

עיר: רמת גן

user green

רפאל רדובן

עיר: תל אביב

user green

שירי אבידור

עיר: כפר סבא

אביבית פרידריך אהרוני

אביבית אהרוני פרידריך

עיר: נתניה

מהפייסבוק שלנו

האירועים האחרונים עלולים לייצר תחושת של לחץ, אימה ופאניקה. זוהי חלק ממנגנון הפעולה של ארגוני הטרור. הפרעת פאניקה היא מצב מפחיד שבו אדם חווה התקפי חרדה פתאומיים וקיצוניים ללא סיבה. ההתקפים יכולים להתרחש בכל מקום ובכל זמן, וגורמים תחושת חרדה איומה ואימה. בהתקף פאניקה, הגוף חווה סימפטומים פיזיים קשים. ההתקפים חוזרים ומתרבים בהדרגה, כשהפחד מהם עצמם הופך גם לסכנה. הסובלים חווים פחד מכל מקום ציבורי ומרחוק מעזרה. זה גורם לבידוד ולהימנעות מפעילויות.הפרעת פאניקה יכולה להיות קשה מאוד למשפחה. ילדים יכולים לחוש אשמה ולא להבין מה קורה להורה. חשוב להסביר להם בצורה ברורה והולמת את גילם מהי הפרעת הפאניקה. יש לתת להם את כל התמיכה ולהראות שאין סיבה לפחד. חשוב להם לדעת שיש דרכים לטפל בהפרעה, ושההורה עושה הכל כדי להתגבר עליה. גם האדם הסובל צריך תמיכה מסביבתו. קרובים צריכים ללמוד לזהות התקפי פאניקה ולדעת איך לסייע במהלכם. חשוב מאוד שלא ישקרו לגבי חששותיו או ינסו לשכנע שאין סיבה לפחד. אנחנו בתקופה לא פשוטה, הטרור מנסה להכניע אותנו להחדיר פאניקה וייאוש לחיינו.לא ניתן להם.ממשיכים להיות חזקים ונכונים,אנחנו ננצח.#WinCBT לנצח את המחסום האישי ... See MoreSee Less
לעתים קרובות אני מסייע להורים להתמודד עם התלבטויות ולחצים בדרך.כשאני הפכתי להורה בפעם הראשונה, נחרדתי מהמשימה העומדת בפני - איך אדריך אותם בדרך הנכונה, איך אעביר את כל הידע והערכים? רציתי לעשות הכל ”נכון“.מהר מאוד גיליתי שהדבר הכי חשוב הוא לאהוב ולקבל את הילד כמות שהוא. אין דרך ”נכונה“, יש הליכה יחד, יד ביד. הבנתי שתפקידי הוא לא לכפות דעות אלא להדריך ולאפשר להם את החופש לגלות. רק ככה יוכלו ילדיי לגלות את עולמם הייחודי.הורות היא חוויה מורכבת ומלאת אתגרים. לא רק הטפה ערכית אלא גם הקשבה וקבלה. חשוב שהורים יהיו פעילים ויעבירו את הערכים שלהם, אבל חשוב גם לתת לילדים לילדים חופש לגלות מי הם. חשוב לתת מקום לצמיחה הטבעית של היחסים. בסופו של דבר, אנחנו רק מלווים אותם במסע, וזה צריך להיות מסע משותף ולא הטפה.שהורים יכולים להוות דוגמה ליחסים בריאים. בצורה זו הילדים ילמדו להעריך את עצמם ואת האחר. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות כהורים זה לאהוב ולקבל את הילדים שלנו כמו שאנחנו מקבלים ואוהבים את עצמנו.#WinCBT לנצח את המחסום האישי ... See MoreSee Less
אהבה בלבד אינה סיבה מספיקה לחיים משותפים יחד. חשוב שתהיו זוג חזק וגמיש שמכבד את הצרכים אחד של השני. יש זוגות שחושבים שאהבה זה רק מאבקים - אבל אהבה אמיתית היא היכולת להתפשר ולקבל את השני. כל קשר זקוק לגמישות, לא רק לחוזק. כשצעירים לא בדיוק מבינים עד כמה זה חשוב. בזוגיות חשוב לתת חשיבות גם לזמן איכות ביחד, אבל גם לתת מרחב ולכבד את צרכיו של כל אחד. רק ככה 2 אנשים שונים יכולים לגדול יחד ולא להידחק האחד בשני.תחושת השליטה היא אשליה מטעה - בזוגיות ובחיים כלל. לעתים אנחנו קובעים תפיסות עולם קשות שלא מאפשרות גמישות. למשל, שזוג חייב להיות "חזק" - אבל זוגיות יכולה לעבוד ולהיבנות על אמון הדדי. אהבה זה לא רק לתת - אהבה היא גם לקבל.#WinCBT לנצח את המחסום האישי ... See MoreSee Less
קשה להתנתק לגמרי מההשלכות של מציאות סוערת. פיתוח מיומנויות רגיעה והתבוננות עצמית יכול לסייע בהתמודדות.החיים יכולים להמשך תוך כדי מציאת שלווה פנימיתוהתמודדות עם העומס והלחץ גם בתקופות שקטות.בימים שקטים נדמה לנו שכל סיפורי הסכסוכים מרחוקים מאיתנו, אך עקבותיהם מותירים שובל של בקיעים המחכים להתפרץ. יש מי שחושב שזה קליל כמו לחץ על כפתור "חזרה", אבל אני לא כל כך בטוח... אפשר ללמוד איך להתמודד עם מצבי לחץ בשגרת היומיום, תוך כדי פיתוח של מיומנויות רגיעה. החיים נמשכים ועלינו למצוא בהם את האושר והשלווה.#WinCBT לנצח את המחסום האישי ... See MoreSee Less
יום אחרי יום אנחנו צופים בחדשות וסרטונים בטלוויזיה, לפעמים זה מעלה חרדות לגבי העולם. הרגשה שבכל פינה יש משהו חדש לפחד ממנו. אבל מצד שני, אנחנו לא רוצים לחיות במנותק ממה שקורה סביבנו.אני מבין שזה חשוב לדעת מה קורה בעולם, אבל חשוב גם לא לאבד את הקשר עם החיים האמיתיים שלנו. איך שומרים על איזון בין המודעות לשגרה? מתי זה זמן לכבות את הסמארטפון ולהתמקד במה שקורה בפנים?אנחנו חיים בתקופה בה קשה שלא לעקוב אחר החדשות אך חשוב גם לא לאבד את הקשר עם השגרה והחיים היומיומיים. גם אני מרגיש שהצפייה האינטנסיבית בחדשות וסדרות לפעמים מעלה בי רגשות לא טובים. אז אני מנסה לאזן - לדעת מה קורה אבל לא להישאב יותר מדי לדרמה. אני מנסה לצמצם את הצפייה כדי להפחית את החרדות, אבל קשה לוותר לגמרי. ההתמודדות לא נגמרת עם סיום תקופת המשבר ולעיתים נדרש מאיתנו לפתח מיומנויות כדי להיכנס למצבי רוגע גם בלחץ היומיומי.זאת בדיוק הנקודה שבה ה-LiCBT נכנס לתפקוד. במקום להכנע לעצמי ולקול הפנימי אני עוצר ומתרגל את טכניקות ההרגעה, ההקשבה והחשיבה החיובית. נותן לעצמי חופש מהלחץ. מוזמנים ליצור קשרלשאול שאלות ולהגיב בתגובות.איך אתם מתמודדים עם המצב? #WinCBT לנצח את המחסום האישי ... See MoreSee Less
אנחנו מושפעים רבות מהרגלי צריכת המדיה שלנו. לעתים קרובות, הרגלים אלה הם נוחים ומהנים אך הם עלולים לעורר גם תופעות לוואי שליליות.צפייה ממושכת בטלוויזיה ובחדשות, לדוגמה, עלולה להעלות את רמת החרדה. זה מערער אותנו מבפנים, גורם לחוסר שלווה ומונע מאיתנו להתמקד בחיים שלנו ובהוויה שלנו. בנוסף, הרגלי צפייה לא נכונים יכולים לעודד אכילת יתר, במיוחד אם מנשנשים תוך כדי צפייה בשידור או בסרט. ״בחירה״ של הישארות בבית במקום לצאת לפעילות גופנית או חברתית, עלולה להוביל לירידה הדרגתית ברמת הכושר ובבריאות הכללית. חשוב לאזן בין ההנאה מהרגלים הנוחים לבין ההשפעות הבריאותיות שלהם. אפשר וכדאי לנסות למצוא דרכים חדשות לשלב בין הצורך להתעדכן במצב לבין פעילות אחרת, כמו כושר, מדיטציה, יוגה וגם LiCBT. לא פשוט לחזור לשגרה בזמנים כאלה. זה תהליך הדרגתי של הסתגלות מחדש לחיים, הכולל, בין היתר, גם התמודדות עם רגשות מעורבים של הקלה ופחד, צורך בתמיכה ורצון ״לברוח״ משגרת היום-יום. באמצעות שינוי הרגלים אפשר לשמור על בריאות גופנית ונפשית.#WinCBT לנצח את המחסום האישי ... See MoreSee Less

למה אפשר לצפות בגלישה באתר?

אתר הבית של הסיביטיסטים הוא בעצם משרתם של מספר אדונים. נכון, אנחנו זקוקים למטופלים עבור המטפלים המצויינים שלנו, אך זוהי רק מטרה אחת מתוך ארבע מטרות שונות.

אנו רוצים להנגיש מידע לציבור הרחב אודות שיטת הטיפול של ה CBT בעצימות נמוכה ובכך לאפשר במידה רבה טיפול עצמי, מתוך מודעות ורצון לשינוי. לשם כך, אנו מעלים כל העת עוד ועוד כלים ומידע לשירות הציבור.

מטרה נוספת היא הנגשת מידע למטפלי CBT באשר הם, את המטרה הזו אנו משתדלים לספק באמצעות הפודקסט אותו אנו מקליטים באהבה וכשירות לציבור. את פרקי הפודקסט השונים אפשר למצוא באתר, אבל גם במרבית אפליקציות הפודקסטים המקובלות

המטרה הרביעית – היא הנגשת טיפול פרו-בונו, חינם אין כסף ע"י סטאז'רים במסלול ללימודי Li-CBT במכללה האקדמית וינגייט.

 

פרודיה - צפו איך לא מטפלים