אחת ההפרעות הנפשיות הנפוצות ביותר בעולם היא הדיכאון. תחושת הדכדוך שכל אדם יחוש בשלב מסויים בחייו אינו חייב להפוך להפרעה נפשית, אך כאשר תחושת הדכדוך ומצב הרוח הירוד נמשכים לאורך זמן ולתקופה של מספר שבועות ויותר, יתכן ותחושת הדכדוך הפכה למשהו קבוע אשר יתן את אותותיו בתפקוד היום יומי. כאשר מצב הרוח הירוד פוגע בתפקוד של אדם, זה הזמן להגיע לטיפול בכדי להביא לשיפור מצב הרוח ולשיפור התפקוד היום יומי וכך לחזרה לשגרה מלאה. השלב הראשון בטיפול הוא האבחון שעל-פי תוצאותיו המטפל בוחר באילו נושאים להתמקד בהם על מנת להחזיר את המטופל לשגרה בריאה ואיכות חיים טובה יותר.

התמודדות עם משברי דכאון

כל אחד עובר משברים בחייו אך כאשר המשברים מובילים לדכאון, התחושה הירודה יכולה להימשך לתקופה ארוכה ולהביא לכך שהמשבר ימשך הרבה מעבר למידתיות מסויימת. כל אחד עובר משברים אחרת וגם האנשים אשר תופסים את עצמם חזקים נפשית, יכולים להגיע למצבי רוח ירודים אשר ישאירו אותם במיטה לשעות רבות במהלך היום, לחוסר הנאה מפעילויות שבעבר היו גורמות לאושר גדול ואף לפגיעה בביטחון העצמי ובפגיעה באמונה ביכולות האישיות. כאשר ישנם קשיים להתמודדות אישית עם משברים, אין סיבה להמשיך לסבול ולהתמודד לבד! לצורך זה קיימים טיפולים המתאימים לתקופות מתמשכות של משברים אישיים.

דיכאון טיפול קוגניטיבי התנהגותי

כאשר משבר מביא לדיכאון טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא הפתרון היעיל והמהיר ביותר לכל מטופל! טיפול קוגניטיבי התנהגותי בנוי ברוב המקרים מסדרה של 12 מפגשים בהם מטפל ה-CBT אוסף מידע על המטופל בכדי להתמקד בנקודות העיקריות של היום יום אשר גורמות להמשך המשבר הנפשי ומעניק למטופל כלים מקצועיים להתמודדות עם התחושות שלו. טיפול בדכאון בשיטת ה-CBT מספקת למטופל כלים פרקטיים ויעילים ליום יום בהם הוא יכול להשתמש בכדי להתמודד עם הבעיות הגורמות למצב נפשי ירוד.

פתרונות איך לטפל בדיכאון

שיטת ה-CBT מתייחסת לטיפול בדכאון בדומה לכל טיפול אחר המצריך כלים מקצועיים להתמודדות עצמית. הכלים הניתנים למטופל מספקים פתרונות איך לטפל בדיכאון באופן עצמאי בכל סיטואציה יום יומית בשגרה ולא בשגרה. בדרך זו, המטופל הופך להיות עצמאי יותר ומקבל שליטה על הבעיות הנפשיות המפריעות לו בחיים.

איך מטפלים בדיכאון?

בכדי לענות על השאלה איך מטפלים בדיכאון, צריך לדעת קודם כל מה יגרום למטופל לצאת מהמצב הנפשי בו הוא נמצא. בשונה משיטת הטיפול הפסיכולוגית הקלאסית, שיטת הטיפול CBT מתייחסת למה שקורה כרגע בהווה ומה יקרה בעתיד מבחינת אותן תחושות שהמטופל מרגיש. באמצעות נקודת מבט ממוקדת להווה ולעתיד, שיטת ה-CBT מביאה איתה פתרונות אשר לא ניתן למצוא בשיטת הטיפול הפסיכולוגית הקלאסית והיא נחשבת כיום למעשה לשיטת הטיפול האקטיבית ביותר עבור כל מטופל.

טיפול בדיכאון עם הסיביטיסטים גיל ששון ויגאל שרון

אם קיבלתם החלטה להגיע לטיפול בדיכאון, אתם כבר בצעד אחד קדימה להתמודד עם הבעיה! היתרון העצום בשיטת טיפול CBT נמצא בעובדה כי הטיפול הופך בשלב מסויים לטיפול עצמי, אשר מספק עוצמות אישיות ותחושה של שליטה כאשר הבעיות או התחושות עולות שוב אצל המטופל. חשוב לדעת כי מצב רוח ירוד ומדוכדך ומשברים אישיים יכולים להתרחש בכל רגע ושלב בחיים ולכן כאשר זה יקרה, יהיו לכם את הכלים המקצועיים ביותר להתמודד שוב עם אותם קשיים בהם אתם נתקלים היום.

בכדי לקבל את טיפול ה-CBT הטוב ביותר למצבי משבר נפשיים, מומלץ לכם לפנות כבר עכשיו למטפלי ה-CBT גיל ששון ויגאל שרון! מטפלי ה-CBT גיל ששון ויגאל שרון נחשבים למטפלים ברמה הגבוהה ביותר ובעלי ניסיון של מאות שעות טיפול בשיטת ה-CBT ובשיטת ה-LI CBT.

צרו קשר עכשיו עם מטפל ה-CBT גיל ששון או מטפל ה-CBT יגאל שרון דרך האתר ותקבלו מענה טיפולי ברמה המקצועית ביותר!

הגדלת תמליל
שינוי קונטרסט