חרדה חברתית בימי קורונה

לטיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT  יש פתרונות מצוינים.

חרדה חברתית היא החרדה הנפוצה ביותר. כ 15 אחוז מאוכלוסיית כדור הארץ סובלים מסימפטומים של חרדה חברתית.

מי מאתנו לא נפגע פעם בזירה החברתית. למי מאתנו לא קרה אי פעם שנעלב או מצא את עצמו קורבן למצבים חברתיים. חלקנו סבלנו מהתעללות חברתית בריונות "חרמות". רבים מאתנו מתקשים לייצר אינטימיות וזוגיות.

אבל חרדה חברתית היא מסוג החרדות הללו, שגם רבים שמעולם לא סבלו מכל אלו חשו וחשים אותה מעת לעת. למעשה, רובנו.. גם אותו "מלך הכיתה" שהזמין את הילדה היפה מהשכבה וקיבל תשובה שלילית עלול לחוש תחושות דומות, והילדה היפה, עת צמח לו פצעון פתע על האף, המצח או הסנטר.

אני לא איש בשורות הסגר וההימנעות החברתית יחמירו את מצב החרדה והדיכאון של אנשים רבים "הכלואים" בבית. עקב הסגר אנו לא חשופים למצבים החברתיים הרגילים ולכן פשוט קל יותר להימנע מהם. ההימנעות פוגעת ביכולת שלך לתרגל מיומנויות קיימות ולרכוש מיומנויות חדשות הדרושות לקשר בין אישי ובכך למעשה אתה מרחיק את עצמך מהיכולת לתפקד בצורה יעילה לך בשדה החברתי.

מחקרים מוכיחים שישנו קשר הדוק בין חרדה חברתית לתת-ביצוע בקשרים אינטימיים (יצירת זוגיות) ולעיתים לתת-ביצוע במקום העבודה.

מה עושים:

יש לנו כלים נפלאים מוכחים מדעית בכדי לעזור ולהפחית את הסימפטומים:

  1. לאנשי החרדה החברתית יש מחשבות אוטומטיות שליליות המשמרות את מצבם. אנחנו מלמדים אותם (אפשר גם בטיפול זום) להפחית את רמת האמונה במחשבה התקולה ולענות מחשבה מתקנת. לדוגמא רבים מהאנשים הסובלים מחרדה חברתית מאמינים שהם מוזרים וחושבים לעיתים קרובות את המחשבה "אני מוזר". במחשבה אני מוזר יש עיוותי חשיבה רבים. כגון קפיצה למסקנות, פילטרים שלילים ותיוג עצמי. אנחנו מלמדים את המטופל לזהות שבסיס המחשבה יש עיוותי חשיבה ומתרגלים ביחד מחשבה מתקנת לדוגמא : במצבים רבים אני לא מתנהג מוזר.
  2. לאנשי החרדה החברתית יש הימנעויות רבות. בטיפול, נזהה ביחד את ההימנעויות ונתרגל את השינוי באמצעים קוגניטיביים ובאמצעות חשיפות. נניח לצורך הדוגמא שאתה חושש מיצירת קשר עם בן המין השני. נעבוד ביחד, כצוות ובצורה מדורגת עד שנייצר מצב בו תצליח לשוחח עם בחור או בחורה במרחב הציבורי (חנות או מרכז שירות טלפוני) ובשלב מאוחר יותר יצירת קשר עם באתר הכרויות. שיחת הטלפון ראשונה ולבסוף – מפגש.
  3. נעבוד על רכישת מיומנויות בסימולציות ובטיפול עצמו. שפת גוף, שיפור ההופעה, טכניקות של אסרטיביות וכלים לתקשורת יעילה.

 

אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבל יעוץ או טיפל מקוון או פנים מול פנים.

במקום להתלבט אם כן, או לא.. כמה פרטים בסיסיים ואז נדבר ו – נתלבט ביחד

הגדלת תמליל
שינוי קונטרסט