חרדה חברתית היא אחת מסוגי החרדות הצומחות של העשור האחרון. עם התקדמות הטכנולוגיה בעולם ובישראל ועם השימוש ההולך וגובר בטלפונים הניידים, רבים מהנוער וגם המבוגרים, מוצאים את עצמם מתקשרים עם העולם מבחוץ בעיקר דרך מסכי המחשב והטלפונים הניידים. הרשתות החברתיות אשר הביאו לגלובליזציה מוגברת הביאו איתן גם תקשורת לא פרונטלית הפוגעת ביכולת של נוער ומבוגרים לתקשר פנים מול פנים, אחד על אחד, עם אנשים אחרים ובעיקר בקבוצות של אנשים.

אם כן, טיפול בחרדה חברתית הוא אכן חיוני היום יותר מבעבר וישנו צורך אדיר בציבור הישראלי, בטווח גילאים רחב, לפנות לטיפול בחרדה מסוג זה. כיום ישנן 2 דרכים יעילות לטיפול בחרדה החברתית כאשר הראשונה היא טיפול אחד על אחד עם מטפל והשנייה היא טיפול און ליין עם מטפל. ב-2 דרכי הטיפול, תוכלו לקבל כלים מקצועיים להתמודדות עם חרדות חברתיות.

חרדה חברתית טיפול און ליין

בניסיון להתמודד עם חרדה חברתית טיפול און ליין היא אכן אופציה טובה ונגישה. הטיפול אשר נחשב ליעיל ולמהיר ביותר בטיפול בחרדה החברתית הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT). טיפול ה-CBT נחשב לאחד הטיפולים היעילים ביותר היום לטיפול בחרדות והוא נפוץ מאוד במדינות רבות בעולם וגם בישראל. שיטת טיפול זו נתפסת כיום כמהירה יותר מבחינת תוצאות לעומת טיפול פסיכולוגי קלאסי ולכן מספר המטופלים המבקשים להתמודד עם חרדות מסוגים שונים, מעדיפים לפנות למטפל בשיטה הקוגניטיבית התנהגותית בכדי להגיע לתוצאות כמה שיותר מהר.

איך לטפל בחרדה חברתית בשיטת ה-CBT?

בכדי לענות על השאלה איך לטפל בחרדה חברתית, חשוב להכיר לעומק את השיטה הייחודית הזו. טיפול ה-CBT פועל באמצעות שינוי דפוסי חשיבה ושינוי דפוסי התנהגות במטרה להביא לפעולות אקטיביות אשר יביאו לשינוי במצב החרדתי של המטופל. על-פי שיטת הטיפול הקוגנטיבית התנהגותית, הפחתה של החרדה החברתית יכולה לקרות באמצעות שינוי דפוס החשיבה לגבי הסיטואציות ביום יום הקשורות לחרדה בעת התנהלות במסגרת חברתית, בין זה אם זה בעבודה ובין אם זה בכל מקום אחר. שינוי דפוסי ההתנהגות מתייחס לפעולות המתבצעות בסיטאוציות הללו בהן עלו בעבר תחושות החרדה.

הגדלת תמליל
שינוי קונטרסט