מדברים סיביטי – הפודקסט של הסיביטיסטים

מוזמנים להקשיב, להגיב ולהירשם לקבלת עדכונים. אהבתם ? – תשתפו עם חברים. 

אני רוצה להירשם לקבלת עדכונים על פרקים חדשים

מחשבות אוטומטיות

קרא עוד

חלק גדול מהסבל האנושי נגרם בגלל המחשבות האוטומטיות שקופצות לנו לראש. מחשבות אלו עוסקות על פי רוב בדברים שכבר קרו ומעוררים בנו חרטה ורגשי דכדוך או, לעתים קרובות יותר – במה שצפוי לקרות על פי נביא הזעם שבתוכנו ומחשבות אלו מעוררות בנו פחדים וחרדות.

לשמחתנו, על פי רוב מחשבות אלו חסרות עגינה במציאות ומתלות בדיעבד כחסרות בסיס. אלא שברגע שהן עולות במחשבתנו אנו נוטים להאמין להן מאוד ומכאן הסבל הגדול. מה אפשר לעשות ואיך אפשר לשנות זאת, על כל זה ועוד, בפרק היום ובפרקים הבאים.

מדברים סיביטי, הפודקסט של הסיביטיסטים – פרק חמישי

מחשבת אוטומטיות, רגשות ועיוותי חשיבה

בתקופת הקורונה, כדאי לדבר קצת על מחשבות ועל הרגשות שמחשבות אלו מעוררות. על אלו ועל עיוותי חשיבה. 

שיתוף ברגשות המטפל

קרא עוד

פרק מורכב וקשה לעיכול. האם אני כמטפל אמור לומר למטופל שלי שאני כועס, פגוע, מאוכזב? ואם כן, איך לעשות את זה כך שיהיה גם אותנטי וגם טיפולי?

ואז, STROKING – מה זה? בתרגום לא מילולי – כבוד.. אוקי, הגיוני, אבל… תסבירו.. אז הסברנו 🙂

מוזמנים לכתוב לנו שאלות, הארות, הערות וביקורות.

מדברים סיביטי, הפודקסט של הסיביטיסטים – פרק רביעי

עקרונות האמפתיה – שיתוף ברגשות המטפל (I feel statement) והבעת כבוד למטופל (stroking)

בפרק היום אנו אורזים את עקרונות האמפתיה הטיפולית (אותם עקרונות תקפים לתקשורת אפקטיבית באשר היא), עם שני העקרונות האחרונים בסדרה:

איך אני כמטפל משתף את המטופל ברגשות שמתעוררים אצלי (האם בכלל?) ומה זה הדבר הזה שבתרגום מילולי הוא "ליטוף" ?

אמפתיה למחשבות ולרגשות

קרא עוד

אמפתיה למחשבות – איך לשקף נכון את מחשבות המטופל, לוודא שהבנו אותו נכון ולעזור לו לוודא שאנחנו "באותו עמוד" איתו

ואמפתיה לרגשות – אלו שהמטופל אומר, ואלו שאנו חושבים שהוא אולי חש.

איך עושים את זה כמו שצריך, בטיפול – ובחיים…

מדברים סיביטי, הפודקסט של הסיביטיסטים – פרק שלישי

עקרונות האמפתיה – אמפתיה למחשבות ואמפתיה לרגשות

בפרק היום, אנו עוסקים בשני עקרונות חשובים –

אמפתיה למחשבות וגם –

אמפתיה לרגשות

 

פירוק מנשק

קרא עוד

כאשר אנו מנהלים תקשורת עם אדם אחר, חשוב לנו שהמסר שלנו יעבור ויעבור טוב. כאשר התקשורת היא סוג של ויכוח או עימות כלשהו, הדבר חשוב שבעתיים. אם נרצה לייצר מצב בו בן השיח שלנו מוותר על הויכוח, נצטרך לשם כך לעשות זאת לפניו ולהראות לו את הדרך. 

הדרך הבטוחה להגיע לכך היא להבין, לפני הכל שמה שהוא אומר – נכון. לא בעיניו, לא מנקודת הראות שלו, אלא פשוט – נכון. אנחנו רק צריכים לראות את זה גם ולאשר לו שאנחנו מסכימים איתו. וזה קשה.. בפרק אנו דנים בכך ומוצאים גם איפה ואיך אפשר למצוא את האמת.

מילה אחת של אזהרה – העיקרון הספציפי הזה דורש תרגול, אפילו יותר מאחרים. גם אם אחרי ההאזנה תסכימו עם נכונות העיקרון, קשה ליישם אותו וכדאי לתרגל. ההמלצה שלנו היא פשוט לתרגל, על כולם, בן או בת הזוג, הילדים, העמיתים, ההורים, עובדים ומנהלים. ולראות איך זה עובד.

כתבו לנו חוויות ותוצאות. תקשו ותשאלו – ואם אהבתם, אנא – שתפו.

 

תודה,

יגאל וגיל

מדברים סיביטי, הפודקסט של הסיביטיסטים – פרק שני

עקרונות האמפתיה – פירוק מנשק באמצעות הסכמה

בפרק, יגאל וגיל דנים בעיקרון הראשון, הקשה והחשוב ביותר בתקשורת אפקטיבית – הסכמה.

 

אמפתיה טיפולית

קרא עוד..

אין מטפל שחושב שהוא לא אמפתי. זו ממש עובדה שלא ניתן לחלוק עליה. אמפתיה היא ממש חלק מהמהות של מי שאנחנו כמטפלים. אלא שכאשר בודקים מחקרית בקרב מטופלים, מסתבר שזה לא תמיד המצב. אז מה ההבדל ואיך לעשות את זה נכון בפרק זה ועוד בפרקים הקרובים

 

מדברים סיביטי, הפודקסט של הסיביטיסטים – פרק הבכורה

עקרונות האמפתיה 

בפרק, יגאל וגיל דנים באחד הנושאים החשובים ביותר בתקשורת בכלל ובטיפול בפרט – אמפתיה.

הגדלת תמליל
שינוי קונטרסט