נירה מירון | WinCBT | קיבוץ עינת (בין פתח תקווה לראש העין)

קצת על ההכשרה המקצועית שלי:

 

נולדתי בשנת 1971.

לאחר השירות הצבאי למדתי בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב (BA) שם נחשפתי לפסיכולוגיה ולפילוסופיה ככוחות ממשמעותיים באיכות חייו של אדם.

לאחר שנים בתפקידי ניהול שונים החלטתי לחולל שינוי בחיי המקצועיים.

למדתי כיצד לטפל בקשיי שינה של ילדים בגישה התנהגותית מבוססת על עקרונות ה CBT.

עזבתי עבודה קבועה ומכניסה והפכתי לעצמאית. גיליתי שהעצמאות אינה רק כותרת מקצועית. כיום היא דרך חיים שגורמת לי אושר ושגשוג.

בהמשך , מתוך צורך לתת פתרון כולל ומלא לקשיי השינה , פיתחתי את שיטת 0.1 כישורי שינה.

השיטה מטפלת בקשיי שינה של ילדים ומבוגרים בגישה מערכתית ובהצלחה רבה.

לאחר מספר שנים של עבודה בקליניקה התחלתי להכשיר מדריכות לטיפול בקשיי שינה. השיטה מונה כמאה ושלושים מדריכות וכיום הקורס שלי נלמד במכללה האקדמית בוינגייט.

מתוך מכלול הטיפול בקשיי שינה , הטיפול ההתנהגותי משך את לבי. והעמקתי את הלימוד בו.

אני מטפלת LI-CBT ו ACT מוסמכת.

קורסים והכשרות:
cool kids- טיפול בחרדה בילדים ונוער מטעם המכללה האקדמית בווינגייט.
ניהול כעס – מטעם מרכז דולב .
הדרכת הורים בגישת הסמכות החדשה- מטעם המרפאה לסמכות הורית בבית החולים שניידר.

בלימודי ה LI-CBT במכללה האקדמית בווינגייט , נגלה אלי עולם טיפולי, יעיל, מדויק , מחולל שינוי אמיתי ויסודי.

אני מיישמת ביום יום שלי את הכלים היעילים של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי ושמחה לומר שחיי השתפרו לעין ערוך.

כורסת המטפלת היא המקום הטבעי שלי. אני מאושרת על כך שמצאתי את המקום הזה ומזמינה גם אותך לקבל את ה CBT לתוך חייך.

כמה מילים על האני מאמין שלי בטיפול:

 

מה זה בכלל טיפול קוגניטיבי התנהגותי?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי מטפל בשלושה רבדים:

במחשבה, ברגש ובהתנהגות.

בבסיס השיטה עומד רעיון פשוט: המחשבות שלנו משפיעות על הרגש והרגש יוצר התנהגות.

המשולש הזה (מחשבה, רגש, התנהגות) עשוי לגרום להפרעות חרדה ודיכאון ולקשיי שינה.

ביחסי הגומלין בין הטמפרמנט שלנו, הסביבה בה התפתחנו ואירועי חיינו, מתגבשים דפוסי חשיבה לגבי עצמנו, לגבי העולם בהווה ולגבי העתיד. כשדפוסי החשיבה האלה הם שליליים, הם מקרינים על הרגש ומשם גם על ההתנהגות, ובשורה התחתונה – לא טוב לנו.
כוחן של מחשבות:

אני לא יעיל

אין לי שליטה

אני לא יכולה לעשות עם זה כלום

אני חלש

אני פגיעה

אני קורבן

אני נזקק

אני במלכוד

אני לא מצליחה לעשות כלום כמו שצריך

אני כישלון

אי אפשר לאהוב אותי

אני שונה

אני לא שווה כלום

אלה הן רק חלק מהמחשבות שאנשים מבטאים על עצמם בקליניקה שלי מדי יום.


נכון, כל אחד מאתנו חושב על עצמו מחשבות כאלה לפעמים. אבל כשהמינון של המחשבות האלה עולה,

והן רבות יותר מהמחשבות המאוזנות לגבי עצמנו, קורים שני דברים:

1. התפקוד שלנו נפגע. אנחנו סובלים ממערכות יחסים לא יעילות, נכשלים בעבודה או בלימודים, נמנעים מלקחת על עצמנו אתגרים ועוד ועוד.

2. ההרגשה שלנו לגבי עצמנו, לגבי העולם ולגבי העתיד מתדרדרת. אנחנו נהיים עצובים, כועסים וחרדים.

אז מה עושים?

בטיפול קוגניטיבי התנהגותי נטפל גם בקוגניציה – במישור הרגשי והמחשבתי, וגם בהתנהגות – כלומר נשפר תפקודים יומיומיים. יש כמובן שיטות טיפול נוספות, שגם הן יכולות לסייע לכם. היתרון הגדול ב-cbt הוא ההתמקדות במה שכואב כאן ועכשיו. לשם כך גם נבין מהו הרקע לקושי, וגם נחשוב על פתרונות מעשיים ונתרגל אותם כדי לשפר את ההרגשה ואת התפקוד בחיים.

איך יודעים שהטיפול הצליח?

ראשית המטופל מרגיש טוב יותר.

שנית תפקודי החיים שלו משתפרים.

האמת?! אין כמו לשמוע ממטופל שהוא מרגיש כל כך טוב, עד שהוא כבר לא זקוק לטיפול.

ה־CBT שינה את חיי ופתר שנים של דאגנות יתר ונטייה לדיכאון. ההבנה שמה שעזר לי, סביר שיעזור גם לאחרים, הביאה אותי לעסוק בזה באופן מקצועי.

זו השליחות שלי – לעזור לאנשים להרגיש טוב יותר.

 

נירה מירון

התקשרו 073-374-3900 ובקשו לקבוע איתי

 

 

#cbt,#טיפול בחרדה, #קשיי שינה, #טיפול רגשי בראש העין, #טיפול רגשי בפתח תקווה, #טיפול רגשי בילדים