כאשר אנו מנהלים תקשורת עם אדם אחר, חשוב לנו שהמסר שלנו יעבור ויעבור טוב. כאשר התקשורת היא סוג של ויכוח או עימות כלשהו, הדבר חשוב שבעתיים. אם נרצה לייצר מצב בו בן השיח שלנו מוותר על הויכוח, נצטרך לשם כך לעשות זאת לפניו ולהראות לו את הדרך.
הדרך הבטוחה להגיע לכך היא להבין, לפני הכל שמה שהוא אומר – נכון. לא בעיניו, לא מנקודת הראות שלו, אלא פשוט – נכון. אנחנו רק צריכים לראות את זה גם ולאשר לו שאנחנו מסכימים איתו. וזה קשה.. בפרק אנו דנים בכך ומוצאים גם איפה ואיך אפשר למצוא את האמת.
מילה אחת של אזהרה – העיקרון הספציפי הזה דורש תרגול, אפילו יותר מאחרים. גם אם אחרי ההאזנה תסכימו עם נכונות העיקרון, קשה ליישם אותו וכדאי לתרגל. ההמלצה שלנו היא פשוט לתרגל, על כולם, בן או בת הזוג, הילדים, העמיתים, ההורים, עובדים ומנהלים. ולראות איך זה עובד.
כתבו לנו חוויות ותוצאות. תקשו ותשאלו – ואם אהבתם, אנא – שתפו.
תודה,
יגאל וגיל
עקרונות האמפתיה – פירוק מנשק באמצעות הסכמה
בפרק, יגאל וגיל דנים בעיקרון הראשון, הקשה והחשוב ביותר בתקשורת אפקטיבית – הסכמה.