מדברים סיביטי, הפודקסט של הסיביטיסטים – פרק 4 שיתוף ברגשות המטפל
פרק מורכב וקשה לעיכול. האם אני כמטפל אמור לומר למטופל שלי שאני כועס, פגוע, מאוכזב? ואם כן, איך לעשות את זה כך שיהיה גם אותנטי וגם טיפולי?
ואז, STROKING – מה זה? בתרגום לא מילולי – כבוד.. אוקי, הגיוני, אבל… תסבירו.. אז הסברנו 🙂
מוזמנים לכתוב לנו שאלות, הארות, הערות וביקורות.
עקרונות האמפתיה – שיתוף ברגשות המטפל (I feel statement) והבעת כבוד למטופל (stroking)
בפרק היום אנו אורזים את עקרונות האמפתיה הטיפולית (אותם עקרונות תקפים לתקשורת אפקטיבית באשר היא), עם שני העקרונות האחרונים בסדרה:
איך אני כמטפל משתף את המטופל ברגשות שמתעוררים אצלי (האם בכלל?) ומה זה הדבר הזה שבתרגום מילולי הוא "ליטוף" ?
מדברים סיביטי, הפודקסט של הסיביטיסטים – פרק 3 אמפתיה למחשבות ולרגשות
אמפתיה למחשבות – איך לשקף נכון את מחשבות המטופל, לוודא שהבנו אותו נכון ולעזור לו לוודא שאנחנו "באותו עמוד" איתו
ואמפתיה לרגשות – אלו שהמטופל אומר, ואלו שאנו חושבים שהוא אולי חש.
איך עושים את זה כמו שצריך, בטיפול – ובחיים…
עקרונות האמפתיה – אמפתיה למחשבות ואמפתיה לרגשות
בפרק היום, אנו עוסקים בשני עקרונות חשובים –
אמפתיה למחשבות וגם –
אמפתיה לרגשות
מדברים סיביטי, הפודקסט של הסיביטיסטים – פרק 2 פירוק מנשק
כאשר אנו מנהלים תקשורת עם אדם אחר, חשוב לנו שהמסר שלנו יעבור ויעבור טוב. כאשר התקשורת היא סוג של ויכוח או עימות כלשהו, הדבר חשוב שבעתיים. אם נרצה לייצר מצב בו בן השיח שלנו מוותר על הויכוח, נצטרך לשם כך לעשות זאת לפניו ולהראות לו את הדרך.
הדרך הבטוחה להגיע לכך היא להבין, לפני הכל שמה שהוא אומר – נכון. לא בעיניו, לא מנקודת הראות שלו, אלא פשוט – נכון. אנחנו רק צריכים לראות את זה גם ולאשר לו שאנחנו מסכימים איתו. וזה קשה.. בפרק אנו דנים בכך ומוצאים גם איפה ואיך אפשר למצוא את האמת.
מילה אחת של אזהרה – העיקרון הספציפי הזה דורש תרגול, אפילו יותר מאחרים. גם אם אחרי ההאזנה תסכימו עם נכונות העיקרון, קשה ליישם אותו וכדאי לתרגל. ההמלצה שלנו היא פשוט לתרגל, על כולם, בן או בת הזוג, הילדים, העמיתים, ההורים, עובדים ומנהלים. ולראות איך זה עובד.
כתבו לנו חוויות ותוצאות. תקשו ותשאלו – ואם אהבתם, אנא – שתפו.
תודה,
יגאל וגיל
עקרונות האמפתיה – פירוק מנשק באמצעות הסכמה
בפרק, יגאל וגיל דנים בעיקרון הראשון, הקשה והחשוב ביותר בתקשורת אפקטיבית – הסכמה.