ה- פחד קהל שלי

רבים מאיתנו סובלים מפחדים ופוביות שונות. אני, למשל סבלתי מחרדת קהל. עד איפה שהוא בשנת 2018, אם הייתי צריך לדבר לפני יותר מאדם או שניים, הייתי נעלם דום, משתנק, שוכח חלקים חשובים מהדברים שרציתי לומר ובאופן כללי, מנסה להתחמק מהצורך.

נכון, החרדת קהל שלי הייתה במינון נשלט. למשל, זה לא מנע ממני לנהל עשרות עובדים וכשצריך גם לדבר לכולם ולעשות זאת היטב. או להשתטות כסטודנט מול אולם מלא סטודנטים. אבל להעביר הרצאה או להוביל דיון? אין סיכוי!

עד שהחלטתי שדי ואני חייב לטפל בעצמי ולהיפתר מהפחד קהל שלי. ידעתי שמדובר בפחד לא רציונלי והחלטתי שהמחיר גדול מהרווח. יצאתי לדרך ועשיתי זאת בשילוב כלים. לפני הכל עשיתי עבודה רצינית של יומני תיעוד מחשבות, זיהיתי מחשבות אוטומטיות, בדקתי עיוותי חשיבה ועבדתי קשה על איתור מחשבה חלופית ואז הוספתי לכל זה כלי נוסף, כלי שבא מעולמות ה NLP ונקרא מודלינג. אבל למה לדבר על זה, כשאני יכול פשוט להראות?בסרטון בהמשך העמוד אפשר לראות את המצגת שהקרנתי בהרצאה "שאולצתי" להעביר כחשיפה לסיום התהליך. עצה שלי – שווה לראות אותה בפעם הראשונה בלי לעצור ובלי לחזור אחורה ואז, אולי לראות שוב ולעצור כשצריך (לא יהיה צריך).

התהליך הזה איפשר לי שינוי משמעותי מאוד בחיים, היתה לי חרדת קהל ומאז הטיפול אני מדריך קבוצות סטודנטים, מלווה קבוצות בתהליכי שינוי ולוקח סיכונים. המחשבות האוטומטיות של פעם עדיין קופצות לעתים, אבל עכשיו, כשאני יודע להחליף אותן, הן לא מנהלות אותי. לעתים אני מבריק, לעתים אני בסדר וקורה גם לפעמים שבהתחלה אני משתנק. בדרך כלל, דברים מסתדרים והיום אני יודע שאין לי את הדבר הזה שנקרא public speaking anxiety או חרדת קהל.

וזה גם המקום לומר תודה ל NLP PLUS על העזרה בדרך

הגדלת תמליל
שינוי קונטרסט