מה זה Li CBT ?

נתחיל בראשי תיבות, רק כדי "לנקות את זה מהשולחן" – low intensity Cognitive Behavior Treatment – אז הינה, ניקינו… עכשיו נראה מה המשמעות של הדבר הזה באמת.
הגישות הטיפוליות העדכניות סוברות שישנן דרכים יעילות יותר לטפל בחרדות ובדכאון. אפשר לטפל באלו בטיפולים קצרים ויעילים הרבה יותר. גישה זו נקראת הגישה הקוגנטיבית ההתנהגותית.
בבסיס השיטה נמצאת ההבנה העמוקה (שאם לומר את האמת, קיימת כבר למעלה מ 2000 שנה) שהרגשות שלנו אינן תוצאה של מה שקורה בעולם אלא אך ורק תוצאה של המחשבות שלנו.
הרגשות אינן נשלטות על ידנו באופן ישיר, אבל המחשבות כן. את המחשבות שלנו אנו יכולים לבחון, לבדוק – האם נכונות ב 100%, נכונות חלקית או אולי לא נכונות בכלל. ככל שנצליח להבין את המחשבות האוטומטיות שלנו, לבחון האם הן מבוססות על טעויות חשיבה (ויש למעלה מ 10 משפחות מוכרות של טעויות חשיבה), כך נוכל לבחון האם נוכל והאם כדאי לנו להחליף את המחשבה.
כשנצליח לעשות זאת, יתחלף גם הרגש הנובע מהמחשבה שהחלפנו. ההיגיון נשמע פשוט, התהליך גם כן, אינו מסובך, אך דורש ליווי, לימוד ואימון ובשביל זה אנחנו כאן. בטיפול בעצימות נמוכה אנו יודעים לטפל בדברים ה"רגילים" שמנהלים לנו את החיים, בפוביות ובפחדים ספציפיים, בפחדים הכלליים יותר, מה שנקרא "חרדה כללית" ובתחושות דיכאון, דכדוך ועצב שמפריעים לנהל אורח חיים כמו שהיינו רוצים. 
בטיפול LI CBT טוב אנחנו לא נרוץ לטפל בשום דבר, לפני שנבין קודם מה המטרה, מה תרצה להשיג ועל מה תהיה מוכן לוותר כדי להרגיש טוב יותר ולתפקד בחיים טוב יותר.​ העבודה הקוגניטיבית תשולב בשינוי התנהגות מכוון, מתוכנן ומנוהל ביחד, בשיתוף פעולה, באופן שיבטיח את ההפנמה של השינוי, עד שייהפך אוטומטי ויהיה חלק ממך.

למצוא את שמחת החיים והמשמעות בחזרה

הגדלת תמליל
שינוי קונטרסט